Flywheel training / Kinetic pull

Voor wie is Flywheel training interessant?

  • Mensen die revalideren van een pees, enkel, knie, heup of rugblessure
  • Wie op sportief gebied daadwerkelijk vooruitgang wil boeken
  • 50-plussers: sarcopenie is leeftijd gerelateerde afname van spierkracht en spiermassa.

Revalidatie

De Flywheel training wordt ingezet voor revalidatie van pees, enkel, knie, heup en rugklachten. Met een goede persoonlijke begeleiding, ervaart u al snel dat u de beweging én de weerstand helemaal zelf in de hand heeft. U krijgt precies evenveel kracht terug als dat u erin stopt. Als uw lichaam een pijnsignaal afgeeft, stopt u automatisch minder energie in uw volgende beweging. Elke gebruiken traint dus op zijn eigen maximale niveau.

Sportspecifieke training

De flywheel training is ook zeer geschikt voor sportspecifieke training als aanvulling op uw eigen  sport. Met het flywheel principe traint u uw spieren of pezen vanuit verschillende invalshoeken. Bovendien train u de volledige kinetische keten in een totale en functionele beweging. Zo bent u ook in staat heel gericht te trainen. De trainingsmethode en de effecten van flywheel training zijn van het allerhoogste niveau en wetenschappelijk onderbouwd in diverse studies.

Sarcopenie

Gemiddeld verliezen mensen zo'n 30% van hun spierkracht tussen hun 50ste en 70ste levensjaar. Sarcopenie is niet onontkoombaar en hoort bij het ouder worden. Jaarlijks zal er iets spiermassa verloren gaan dat niet wordt opgebouwd bij een zittende levensstijl. Deze spieren zijn alleen terug te krijgen door krachttraining te doen. 

Het Vliegwiel biedt daarbij uitkomst! Het versterken van spieren is bovendien goed voor je bloeddruk, hart, longen, botten en zelfs je brein.
Wilt u weten of Flywheel training ook iets voor u kan betekenen? Neem gerust contact met ons op.

Bron: Fyzzio

Terug naar overzicht