Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet tussen, neem dan gerust contact met ons op, via info@hansrijpert.nl
Wij mailen u dan z.s.m. terug met het antwoord.

 

Heb ik een verwijzing van de huisarts of specialist nodig?

Nee, u kunt ook zonder verwijzing bij ons terecht. Wij doen een screening om te kijken of uw klacht een indicatie is voor fysiotherapie. Slechts in bepaalde gevallen (bijvoorbeeld bij chronische indicaties en behandeling aan huis) is een verwijzing van de huisarts/specialist nodig.

Worden de kosten voor fysiotherapie vergoed door een zorgverzekeraar?
Fysiotherapie wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Het aantal behandelingen dat vergoed wordt, hangt af van het soort pakket dat u heeft afgesloten. Het overzicht van vergoedingen uit de aanvullende verzekeringen kunt u nalezen in de polisvoorwaarden van uw verzekeraar. Indien u niet aanvullende verzekerd bent, dient u de behandeling zelf te betalen. U ontvangt hiervoor van ons een factuur. De kosten van fysiotherapie voor kinderen tot 18 jaar worden vergoed vanuit de basisverzekering. Patiënten met een chronische aandoening, vermeld op de door de overheid samengestelde chronische lijst, komen in aanmerking voor langdurige behandeling. Een verwijzing van huisarts/specialist is vereist. De eerste 20 behandelingen worden in dit geval vergoed vanuit de aanvullende verzekering (als u die afgesloten heeft). Vanaf de 21e behandeling komt de vergoeding vanuit de basisverzekering (eerst eigen risico). Het is niet zo dat alle aandoeningen waar u wellicht “chronisch” last van heeft, voorkomen op de chronische lijst.
Hoe weet ik hoeveel behandelingen mijn zorgverzekeraar vergoedt?
Dit is afhankelijk van de door u gekozen verzekering.
Wij raden u aan dit van te voren op te zoeken in uw polisvoorwaarden, of contact op te nemen met u zorgverzekeraar voor het aantal.
Wordt mijn eigen risico aangesproken voor de vergoeding van fysiotherapie?

Niet wanneer u aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie. De behandelingen worden dan vergoed vanuit het aanvullende pakket.

Bij een chronische indicatie worden de behandelingen betaald vanuit de basisverzekering en dan wordt uw eigen risico wél aangesproken. Ook moeten de eerste 20 behandelingen zelf worden betaald. Wanneer u een aanvullend pakket heeft met fysiotherapie, wordt het daaruit vergoed, mits u voldoende behandelingen in uw pakket heeft.

Wat zijn de kosten voor een behandeling?
Hier vindt u de tarieven die worden gehanteerd wanneer u zelf de factuur krijgt, bijvoorbeeld wanneer u niet aanvullend verzekerd bent. Tarieven voor gecontracteerde zorg zijn verschillend per zorgverzekeraar, dit is contractueel vastgelegd.
Heeft de praktijk een contract met mijn zorgverzekeraar?
Met de meeste verzekeraars hebben we contracten afgesloten. Bent u verzekerd bij een zorgverzekeraar waarmee wij geen contract hebben, dan krijgt u van ons een nota die u aan ons moet overmaken. Vervolgens kunt u deze nota indienen bij uw zorgverzekeraar zodat zij de vergoeding waarvoor u in aanmerking komt, aan u over kunnen maken.
Wilt u zeker weten of wij een contract met uw zorgverzekeraar hebben afgesloten, stuur ons dan een mail via administratie@hansrijpert.nl en wij laten u het z.s.m. weten.
Moet ik doorgeven wanneer ik van verzekering verander?
Ja, wanneer u bij ons onder behandeling bent, is het handig wanneer u veranderingen, zoals uw verzekering, telefoonnummer of adres, meteen aan ons doorgeeft. Zo kunnen wij dit snel en juist verwerken.
Wat moet ik meenemen naar de eerste afspraak?
Wanneer u een verwijzing heeft van uw huisarts/specialist, moet u deze bij uw eerste afspraak meenemen. Verder een geldig identiteitsbewijs en een verzekeringspasje.
Wanneer u dit prettig vindt kunt u een eigen (bad)handdoek meenemen.
Hoelang duurt een afspraak?
Normaal gesproken duurt een behandeling 25-30 minuten. Afhankelijk van de behandeling, kan het ook korter zijn.
Wat moet ik doen wanneer ik verhinderd ben?
Indien u verhinderd bent dient u zich minimaal 24 uur van te voren af te melden. Wij kunnen dan nog andere patiënten oproepen. Indien u verzuimt af te melden, mogen wij een deel (75%) van de kosten van de behandeling bij u in rekening brengen. Uw zorgverzekering vergoedt deze kosten niet.
U kunt zich telefonisch afmelden op telefoonnummer 0321-331633 of via de mail. Voor Hans is dit hans@hansrijpert.nl en voor Sabine is dit sabine@hansrijpert.nl 
Kan ik een voorkeur aangeven voor een therapeut?
Ja hoor, dat is geen probleem. Dit kunt u aangeven wanneer u een afspraak maakt via de telefoon of via het intakeformulier.
Kan ik aan huis behandeld worden?

Behandeling aan huis is alleen mogelijk wanneer u hiervoor een verwijzing van uw huisarts of specialist heeft. Is het nodig dat we bij u aan huis komen? Vraag uw huisarts/specialist om dit te vermelden op de verwijzing.

Openingstijden

Maandag 08:00 - 20:00
Dinsdag 08:00 - 17:00
Woensdag 08:00 - 20:00
Donderdag 08:00 - 17:00
Vrijdag 08:00 - 17:00
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten

Contact

Heeft u nog vragen? Vul dan onderstaand contactformulier in en wij mailen of bellen u z.s.m. terug.

Neem contact op